i ett nötskal

Tjingeling i lingonskogen, med andra ord hej!..
asså, idag finns det bara ett ord att säga och det är omg, jag, vikki, bussar och tåg går verkligen inte ihop!..allt började med att jag gjorde mig iordning inför dagen när helt plötsligt vikki ringer och är helt förtvivlad för hon inte hittar sin plånbok där samt hennes tågkort ligger, jag for runt som en galning och letar efter den eftersom hon kunde ha glömt den här på nyårsafton. Hon och saker inte går ihop..förlåt vikki, men det är sant..iaf kunde jag inte hitta den och allt började redan då gå åt skogen. hon messar en stund senare och säger att hon hade hittat den, men då hade hon typ bara 7 min på sig att ta sig ner till tåget..då var det min tur att bli förtvivlad, ville ju så gärna åka, men iaf efter yttligare några minuter så messar hon och säger att hon hann, jag får skynda mig på med ytterkläderna och ner till bilen, men naturligtvis ska bilen vara helt isig, så  det tar ett tag innan vi kom iväg, jag var osäker på om jag skulle hinna för jag hade bara 3 minuter på mig att komma ner, jag messade vikki och säger att jag är osäker på om jag hinner, men jag hann i sista sekund jag messar vikki och frågar vart hon sitter, efter någon minut ringer hon och säger att hon har hoppat av (hon bor utanför mullsjö) för hon trodde jag inte hann, hon hade tydligen inte fått mitt sms, typiskt huh?, så jag åkte in till jönköping själv, sen som tur va så fanns det en buss vikki kunde ta, så vi träffades någon timme efter och vi hann gå i alla affär (Y).


Men storyn tar inte slut där, utan vi skulle åka med 18.30 bussen hem, men tydligen blev det något fel om den va inställd eller om vi kollade fel eller något, (all trafik har vart konstig idag, pga av trettondagsafton eller vad det är?)..iaf så då fick vi vänta tills 19 tåget skulle komma, men vet ni vad?, tåget stannar på helt fel ställe!, det har aldrig i sveriges historia stannat där!, så sjukt så när vi går ut för att vänta på tåget så åker det förbi,vi blev helt paff, men aa, det va ganska många som missade det, och jag fattar inte varför den stannade just där!..iaf då fick vi vänta på 19.25 bussen.
och nu är jag äntligen hemma efter en väldigt ska man säga händelserik dag?
jag och vikki i ett nötskal.






Kommentarer
Postat av: SLADDEN

höhö, busungar ^^

2009-01-07 @ 04:18:37
Postat av: thea svarar

SLADDEN: jao, vi är bra ;)

2009-01-18 @ 16:42:50
URL: http://thealealea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0